За даними Всесвітньої організації охорони здоров’я (ВООЗ), лише 20 % народжених дітей умовно вважається здоровими, інші – або страждають порушеннями психофізичного розвитку, або знаходяться в стані між здоров’ям і хворобою.
МОДУЛЬ І.
Інтеграція, інклюзія, мейнстрімінг...Ці схожі поняття визначають різну ступінь включення дітей з особливими потребами в суспільство .
Під інтеграцією розуміються зусилля, спрямовані на уведення дітей в постійне освітнє середовище. Виділяються соціальна та функціональна види інтеграції.При запровадженні соціальної інтеграції дііти з особливими потребами беруть участь разом з іншими дітьми у позакласній діяльності закладів освіти, але не навчаються разом.
Функціональна інтеграція здійснюється тоді,коли діти з особливими потребами навчаються в одному класі з однолітками. Часткова інтеграція передбачає навчання дітей з особливими потребами в окремому спеціальному класі:діти і відвідують тільки окремі загальні заходи. Повна освітня інтеграція реалізується тоді, коли діти проводять увесь час у загальноосвітніх класах.
У практиці зустрічається ще й зворотна інтеграція(здорові діти відвідують спеціальну школу),
спонтанна або неконтрольована інтеграція(діти з особливими потребами відвідують загальноосвітні класи без отримання додаткової спеціальної підтримки).
Як доводить практика, інтегроване навчання не передбачає змін в системі освіти, дитина або адаптується до її вимог , або залишається відчудженою.
Інтеграція - тільки один з етапів інклюзивної освіти.
Інклюзивна освіта – це система освітніх послуг, що ґрунтується на принципі забезпечення основного права дітей на освіту та права здобувати її за місцем проживання.Діти з особливими освітніми потребами незалежно від їхніх фізичних, інтелектуальних, соціальних, емоційних, мовних чи інших особливостей, навчаються разом у загальноосвітньому закладу. Відмінності розглядаються як позитивне явище, яке збагачує освітнє середовище закладу освіти.
Інтеграція грунтується на залученні дітей з особливими потребами до загальноосвітніх закладів.Інклюзія передбачає пристосування закладу освіти та до потреб усіх учнів – як обдарованих дітей, так і тих, котрі мають особливі потреби.
Мейнстримінг –це позаурочна форма спілкування дітей з особливими потребами з однолітками: участь у спільних масових заходах, перебування у літніх таборах, відвідування клубів за інтересами. Але такі стосунки в позаурочний час є нетривалі та обмежені.
Інтеграція та інклюзія є антонімами до термінів "сегрегація" та " ексклюзія".
Немає коментарів:
Дописати коментар