пʼятницю, 17 січня 2020 р.

Лідери та лідерство(ч.ІІ)


Лідерство в організації часто означає:
  • стимуляцію, мотивацію, надихання людей;сприяння розвитку людей;уміння ставити проблеми перед людьми та допомагати їм відповідати на ці проблеми;розробку бачення, яке надихає інших на його досягнення таким чином, що організація може працювати змістовно та скоординовано; упевненість.
Менеджмент головним чином означає:
    розробку системи та процедур, відповідно до яких організована робота;
  розробку й управління завданнями, функціями, структурування зустрічей тощо;
 систематичний збір та організацію інформації, яка дає підстави стверджувати, чи     були досягнуті поставлені цілі;
    налагодження стосунків між організацією та середовищем.
    Відмінність між лідерством і менеджментом може бути визначена так: лідерство - це робити правильні речі;менеджмент - робити речі правильно.
Сучасний лідер визначається як людина, що: 
•      мислить глобальними категоріями, передбачає потенційні можливості, створює загальне бачення майбутнього; 
•      вітає  зміни, демонструє  знання новітніх технологій,  заохочує конструктивний виклик, досягає успіхів у змаганні з конкурентами; 
•      сприяє розвитку здатностей  людей, делегує їм повноваження, цінує  в людях автентичність;
•      проявляє  готовність  до спільного  керівництва, розвиває  командний підхід до роботи, почуття партнерства, забезпечує задоволення людей;
•      демонструє  особисті досягнення,  високий рівень компетентності,  діє гнучко, як того вимагає ситуація, відповідно до проголошених цінностей і місії. 
 Лідерство не є незалежним сегментом функціональних обов’язків керівника закладу освіти. Керівник, працюючи з різними сегментами, робить це як лідер, який виконує основну роль у закладі.
    Погляди на лідерство розвиваються одночасно із соціальним розвитком. У сучасному суспільстві лідерство більше фокусується на покрашенні професійного розвитку працівників з метою як найкращого досягнення організаційних цілей.
    Ефективне лідерство орієнтоване на завдання й на людей. Це означає, що керівник ураховує відмінності між людьми (компетентність, мотивацію тощо), тому що у закладі освіти працюють і педагоги, які потребують допомоги в певних сферах, і більш досвідчені.
    У сучасному світі так складається, що керівник уже не може використовувати тільки один стиль лідерства.
    Жоден стиль не найкращий, а стиль лідерства має вибиратися залежно від ситуації. Жоден тип лідера не може бути домінуючим. Майбутнє за різними типами лідерів.
    Професіоналізм керівника реалізується зусиллями всього педагогічного колективу, процесами їх спілкування й виступає одним з найважливіших факторів ефективності освітнього процесу. Тому кожному керівнику варто замислитись: 
«Чи є я лідером у своєму колективі?» «Які компетенції мені необхідно покращити, щоби стати трансформаційним лідером?"

Ольга Архіпова.заступник директора ЗЗСО №66,м.Запоріжжя

Немає коментарів:

Дописати коментар