Лідерство в організації часто означає:
Менеджмент головним чином означає:
• розробку системи та процедур, відповідно до яких організована робота;
• розробку й управління завданнями, функціями, структурування зустрічей тощо;
• систематичний збір та організацію інформації, яка дає підстави стверджувати, чи були досягнуті поставлені цілі;
• налагодження стосунків між організацією та середовищем.
Відмінність між лідерством і менеджментом може бути визначена так: лідерство - це робити правильні речі;менеджмент - робити речі правильно.
Сучасний лідер визначається як людина, що:
• мислить глобальними категоріями, передбачає потенційні можливості, створює загальне бачення майбутнього;
• вітає зміни, демонструє знання новітніх технологій, заохочує конструктивний виклик, досягає успіхів у змаганні з конкурентами;
• сприяє розвитку здатностей людей, делегує їм повноваження, цінує в людях автентичність;
• проявляє готовність до спільного керівництва, розвиває командний підхід до роботи, почуття партнерства, забезпечує задоволення людей;
• демонструє особисті досягнення, високий рівень компетентності, діє гнучко, як того вимагає ситуація, відповідно до проголошених цінностей і місії.
Лідерство не є незалежним сегментом функціональних обов’язків керівника закладу освіти. Керівник, працюючи з різними сегментами, робить це як лідер, який виконує основну роль у закладі.
Погляди на лідерство розвиваються одночасно із соціальним розвитком. У сучасному суспільстві лідерство більше фокусується на покрашенні професійного розвитку працівників з метою як найкращого досягнення організаційних цілей.
Ефективне лідерство орієнтоване на завдання й на людей. Це означає, що керівник ураховує відмінності між людьми (компетентність, мотивацію тощо), тому що у закладі освіти працюють і педагоги, які потребують допомоги в певних сферах, і більш досвідчені.
У сучасному світі так складається, що керівник уже не може використовувати тільки один стиль лідерства.
Жоден стиль не найкращий, а стиль лідерства має вибиратися залежно від ситуації. Жоден тип лідера не може бути домінуючим. Майбутнє за різними типами лідерів.
Професіоналізм керівника реалізується зусиллями всього педагогічного колективу, процесами їх спілкування й виступає одним з найважливіших факторів ефективності освітнього процесу. Тому кожному керівнику варто замислитись:
«Чи є я лідером у своєму колективі?» «Які компетенції мені необхідно покращити, щоби стати трансформаційним лідером?"
Ольга Архіпова.заступник директора ЗЗСО №66,м.Запоріжжя
Немає коментарів:
Дописати коментар